Mangga Ad

Wednesday, September 8, 2010

Menjelang hari Raya

Bahang hari raya mangkin terasa. Masing-masing sibuk membuat persiapan. Tua muda semua nampak gembira dan ceria. Tidak ketinggalan keluargaku. Dari pagi aku dan keluarga sibuk mengemas, membersihkan rumah, laman dan persekitaran kediaman. aduh, sakitnya pinggangku.Mana taknya, bertimbun sampah sarap yang ada kat keliling rumah.
Bunga-bunga yang terdapat dalam rumah direndam dan dijemur. Menghilangkan habuk-habuk ,jemur dan gubah balik. Gunakan bahan -bahan lama dan perbaharui sikit supaya namapak cantik.Manafaatkan bahan-bahan yag boleh digunakan supaya dapat menjimatkan belanja.
Selesai mengemas aku bergegas ke pasar Batu Pahat mencari barang keperluan. Napalah jam plak, jam pun dah menunjukkan pukul 2.30 petang, masih ramai lagi. aku memang plan nak gi ptg supaya dah tak ramai orang, tapi rupa-rupanya makin petang mangkin ramai.Selesai belanja aku terus pulang. Menyiapkan perabut yang ditempah pelanggan. Raya-raya pun sibuk ngan tempahan perabut.
Pukiul  6.00 petang baru aku berhenti . Badan terasa penat. Mandi dan rehat menunggu waktu berbuka. Kepada semua umat Islam selamat berbuka.

No comments: